X
تبلیغات
رایتل

راهکارهایی برای افزایش بازدید سایت

دوشنبه 25 مرداد 1395 ساعت 15:25

بیشتر صاحبان وب سایت ها و وبلاگ ها رویای قرار گرفتن در رتبه یک گوگل برای کلمات کلیدی خاص شان را در سر می پرورانند. اما بیشتر آنها  تلاش خود را متوقف می کنند زیرا از تلاش برای به دست آوردن لینک از طریق تکنیک های مختلف خسته شده اند. شکی نیست که لینک سازی هنوز هم مهم ترین فاکتور رتبه بندی محسوب می شوند اما این موضوع بدین معنی نیست که لینک های مورد نیاز خود را از هر سایتی به دست آورید.

در این مقاله قصد نداریم در مورد روشهای تایید شده لینک سازی (بدون جریمه شدن توسط گوگل) همچونلینک بیلدینگ مقیاسی یا لینک های سرمقاله ای (Editorial Link) صحبت کنیم. در عوض در این مقاله با روش های قدرتمندی برای پژوهش و نوشتن مقالات و بازاریابی محتوا که ترافیک طبیعی بسیاری وارد سایت می کند و شما را به رتبه های بالا در گوگل می رساند، آشنا خواهید شد. تمامی این روش ها بدون فرآیند لینک بیلدینگ صورت می گیرد. حتما از خود می پرسید مگر می توان بدون لینک بیلدینگ به چنین رتبه های بالایی در نتایج گوگل دست یافت؟ بله حتما.

شروع کار: همه چیز به لینک سازی مربوط نمی شود

قبل از شروع هر چیز باید اقدام به ثبت سایت در گوگل کنید . ثبت سایت در موتورهای جستجو از اهمیت زیادی برخوردار است. 

پس از معرفی سایت به موتورهای جستجو پیش از هر کاری باید بنیان و اساس قدرتمندی برای سایت یا وبلاگ خود ایجاد کنید. اگر سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کند، می توانید از صدها پلاگین و افزونه موجود به صورت رایگان استفاده کنید و از مزایای آن ها بهره مند شوید. البته برخی از این افزونه ها به صورت رایگان در دسترس افراد قرار نمی گیرند و برای تهیه آن باید هزینه ای پرداخت شود. و در کنار تمام این ابزارها از گوگل آنالیز نیز استفاده کنید 

به دست آوردن ترافیک زیاد به معنای داشتن لینک های زیاد نیست بلکه به معنای داشتن یک محتوای با کیفیت و ارزشمند است. مهم تر از همه، اگر محتوای شما کیفیت پایینی داشته باشد شانس به دست آوردن رتبه های بالا در نتایج جستجوی گوگل بسیار پایین خواهد بود.و موفق به افزایش ترافیک سایت خود نخواهید شد. قبل از اینکه بخواهید از استراتژی های موجود در این مقاله استفاده کنید باید مراحل زیر را به دقت دنبال نمایید.

بهینه سازی ریچ اسنیپت ها

شما می توانید اطلاعات مرتبط و اصلی در مورد سایت خود را در اختیار موتورهای جستجوگر قرار دهید. این موضوع بسیار مهم است به خصوص در دوره الگوریتم هامینگ برد که در آن گوگل تمامی تلاش خود را برای درک موضوع وب سایت شما انجام می دهد.

ریچ اسنیپت ها کدهای نشانه گذاری شدۀ کوچکی برای صفحات شما هستند که به عنوان متن در زیر عنوان لینک در نتایج موتورهای جستجوگر ظاهر می شوند. آنها دقیقا ظاهری شبیه زیر خواهند داشت:

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

زمانی که  گوگل محتوای موجود در صفحات شما را به خوبی درک کرد و موضوع سایت شما را فهمید، یک ریچ اسنیپت برای صفحۀ شما ایجاد می کند (متنی دقیق، با جزییات کامل که به کاربران نهایی کمک می کند آن چیزی را که جستجو کرده اند را راحت تر پیدا کنند). سایت MOZ بیان کرده است که ریچ اسنیپت ها به گونه ای طراحی شده اند تا در درک بهتر موضوع صفحه توسط کاربران کمک کنند.

به خاطر داشته باشید که هدف شما افزایش نرخ کلیک است. البته این گزینه برای رسیدن به رتبه های اول گوگل کافی نیست. شما باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا مخاطبان تان بر روی سایت شما کلیک کنند. ریچ اسنیپت ها این کار را برای شما انجام می دهند. گوگل از ریچ اسنپیت ها برای محتواهای زیر پشتیبانی می کند:

  • نقد و بررسی ها
  • موسیقی
  • دستور العمل ها
  • محصولات
  • افراد
  • کسب وکارها و سازمانها

نکته: باید بتوانید به طور مداوم محتوایی ایجاد کنید که با کوئری های جستجوی کاربران همتراز باشد. محتوای شما باید با اهداف و نتایج جستجویی که توسط کاربران انجام می شود مرتبط باشد. بیشتر اوقات، گوگل ریچ اسنیپت هایی را بر اساس محتوای موجود در سایت شما ایجاد می کند. اگر محتوای خوب و با کیفیتی ایجاد شود، گوگل می تواند کار خود را به درستی انجام دهد و رضایت کاربران را به دست آورد (البته این کار برای وب سایت های فارسی زبان چندان توصیه نمی شود).

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.