X
تبلیغات
رایتل

سئوی سایت و رتبه یک در گوگل

پنج‌شنبه 18 شهریور 1395 ساعت 10:59

میخواهم سایتم در گوگل رتبه اول باشد
اینجا یه حقیقت زیبا وجود داره. اینکه گوگل چطوری تشخیص میده که یه سایت بیشتر از بقیه به عبارتی که جستجو شده مرتبطه هنوز مثل یه رازه.


البته اینی که گفتم تقریبا حقیقت نداره. گوگل نمیگه دقیقا با چه سیستمی سایت ها رو فهرست می کنه و روبات ها و خزنده هاش چطوری کار می کنن. اما بهمون نشونه و پیشنهاد میده. طراح های سایت ها میتونن از همین نشونه ها و پیشنهاد ها برای بهینه سازی موتورجستجوی مشتری هاشون استفاده کنن.
حالا اگه من میتونستم تضمین کنم که هر سایتی که من طراحی کنم قطعا میتونه با سرچ طبیعی رتبه یک رو تو صفحه نتایج موتورهای جستجو میگیره، مطمئن باشید این کارو نمی کردم، چون اونموقع دیگه میلیاردر بودم و داشتم میرفتم تو جزیره خصوصیم خوش بگذرونم و وقت طراحی سایت نداشتم. متاسفانه به همین راحتی ها نیست. نمیشه میانبر زد.
اینجور کاراها خیلی سختن، کلی پروتوکل هست که باید رعایت بشه، کلی تحقیق و جمع آوری اطلاعات و خیلی هم وقتگیره.
حالا اصلا چرا اینقدر گوگل مهمه؟ البته خب برای بعضی از کاسبی ها اصلا اینطور نیست. مثلا یه مزرعه رو در نظر بگیرید که قصد توسعه کارشو نداره و فقط میخواد ظرفیتشو پر کنه، اینجور شرکت ها یه سایت بروشوری میخوان و یه نقشه که مشتری هایی کارشونو ببینن و برن سر وقتشون. اما در کل، اگه دنبال یه کسب و کار تازه میگردید باید سایتی داشته باشید که برای گوگل بهینه شده باشه (طبق آمار گوگل، 78% کل جستجوها با گوگل انجام شده) تا گوگل بفهمه که سایتتون بهترینه یا تصاویرش خاصه. گوگل در هر ثانیه بیشتر از 40 هزار عبارت جستجو رو پردازش می کنه، یعنی روزی بیش از 5/3 میلیارد جستجو و 2/1 تریلیون جستجو در سال در جهان. قطعا از این همه، افرادی هم هستن که دنبال خدمات یا کالاهای شما میگردن. 
نمیخوام جزء به جزء سئو رو اینجا توضیح بدم چون زیادی تخصصی میشه و فقط شلوغ کاریه. بدون اصطلاحات تخصصی یه سری قواعد کلی که همه تبلیغات بازاریابی سایت های خوب باید رعایت کنن تا موتورهای جستجو برای کلیدواژه های خاصی که بکار بردن براشون مشتری بفرسته. تو سئو، کلیدواژه ها یه سری کلماتی هستن که مردم سرچ می کنن تا بتونن کالا یا خدماتی که دنبالشن رو پیدا کنن. مثلا "طراحی، سایت، سئو".
بهینه سازی موتور جستجو به دو دسته کلی تقسیم میشه: درون سایت و برون سایت.

  • سئوی درون سایت:

میدونم اینی که الآن میخوام بگم خیلی تکراری و کلیشه ای، اما اینجا تو این مقاله بیشتر از مقاله های دیگه ای که قبلا خوندید کاربرد داره: محتوا شاهه سایته!! شاید یه سایتی همه داده های دیتاش درست باشه، طراحی فوق العاده جذاب، تصاویر متحرک تعاملی، سرعت بارگذاری سریع و همه این ویژگی های خوب رو داشته باشه، اما مطالبش به درد نخور باشه. موتورهای جستجو همچین سایتی رو کنار میذارن. نوشتن مطالب وب پسند، با کلیدواژه های مناسب و مرتبط با کل سایت کار سختیه. 
متا دیتا دومین عامل مهم تو سئوی سایته. مت دیتا (در ارتباط با طراحی سایت) قانونیه که تو سایت ها باید اجرا بشه تا عنکبوت های گوگل (نرم افزاری که سایت ها رو میخونه) و همه موتورهای جستجوی بزرگ دیگه بتونن سایتتونو بخونن و بفهمنن به عبارت سرچ شده چقد مرتبطه و دقیقا چی کار می کنه و برای آوردنش تو فهرست نتایج جستجو تصمیم بگیرن(عموما موتورهای جستجو سایت ها رو هر سه ماه تو سرورهاشون ثبت می کنن، برای همین سئو کردن سایت زمان میبره).
سایر مسائل مربتط با سئوی درون صفحه – زمان بارگذاری صفحات، ساختار سایت، طراحی بصری. اگه وقتی یه کاربر سایت رو تو صفحه نتایج جستجوش میبینه به نظرش خوب بیاد، اونوقت باید تو یه جنگ دیگه برنده بشید و اونم یعنی جلب توجه کاربر و تشویقش به انجام کاری تو سایت، داشتن تجربه کاربری خوب و طراحی رابط کاربری زیبا.

  • سئوی برون سایت:

تگ های مرتبط : سئو  آموزش سئو  نوین  تبلیغات گوگل   لینک بیلدینگ   کلمات کلیدی  ، بهبود رتبه الکسا  ، بازاریابی محتوا

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.