X
تبلیغات
رایتل

نکاتی برای طراحی صفحه اول سایت

دوشنبه 29 شهریور 1395 ساعت 12:23

مطالبی که توی صفحه اول میذارید کلید موفقیت سایتتونه. می تونید با طراحیتون کاربرهارو تو سایت نگهدارید و کاری کنید که کل سایتو بگردن، یا اینکه با نگاه اول صفحه رو ببندن. به نظرتون چی باید رو صفحه بذارید تا کاربر ترغیب شه اسکرول بارو بیاره پایین و بقیه صفحه رو ببینه. اجازه بدید امروز این موضوعو بررسی کنیم.

 

طراحی صفحه ای جدا برای صفحه اول

صفحه اول قراره اولین تأثیرو روی کاربر بذاره پس باید درجه اول باشه.
یه عکس یا ویدئو بزرگ بذارید تا توجه مخاطب رو جلب کنید باید یه عکسی باشه مردم نتونن ازش چشم بردارن و فقط هم باید منحصر به شما و متفاوت از سایت های دیگه باشه.
این تصویر رو با چندتا کلیدواژه ترکیب کنید تا به کاربر بگید چرا اینجاست و سایت شما چی کار می کنه. (این بهترین شانستونه که بتونید کلیک بگیرید)
نکته اینجاست که همه این هارو با هم یکجا داشته باشید. اولین نمایش صفحه باید در اولین نگاه قرار بگیره. باید قالبتون واکنشی باشه تا کل عکس با اولین ورود قابل روئت باشه.

جهت یابی ها باید بطور غریزی قابل درک باشند

اون روزهایی که جهت یابی ها بالای صفحه بودند گذشته. جهت یابی های مخفی و پاپ-ات الآن بیشتر روی بورسن. اما دیگه کاملا مخفیش نکنید که نشه استفادش کرد. چه خوشتون بیاد چه نیاد، الآن مدل منو های همبرگری محبوب ترین جهت یابی مخفیه و چون خیلی تو سایت ها استفاده شده، کاربرها کار باهاشو یادگرفتند و می تونن خیلی راحت باهاش تو صفحه ها بچرخن.
حواستون باشه که آیکونشو جایی بذارید که راحت دیده بشه. مثلا از اندازه معمول آیکون ها بزرگتر باشه، و چک کنید که حتما کار بکنن.

یک نقطه کانونی داشته باشید

وقتی روی یک صفحه مثل صفحه اول سایت کار می کنید باید یک پیام یا نقطه کانونی ایجاد کنید. کاربرهایی که چه شانسی و چه با نیت میان به سایتتون باید همه چیز رو درباره شما متوجه بشن.
یه ایده بصری می تونه به کاربرها نشون بده کجان و شما کی هستید. می تونید عکس ها و متن ها رو به روش های مختلف کنار هم قرار بدید و طرح های جالبی بسازید.
طرح های پیچیده هم خوبن ولی شما با طرح های ساده شروع کنید. هم مده و هم بطور تأثیرگذاری می تونه اطلاعات لازم رو منتقل کنه.

هدفمند بنویسید

صفحه اول سایت بیشتر مثل جلد کتاب می مونه تا صفحه اول رمان. یه عنوان ساده کافیه. هر چند تعداد کلمه ها کمه ولی خیلی کار داره تا بتونید دقیق و شفاف بنویسید.
اهداف سایتتون می تونن راهنما باشن. چرا کاربرها اینجان؟ می خواهید چیکار کنن؟ از این جلد برای ارتباط گیری استفاده کنید و داستان خودتونو تعریف کنید. یادتون باشه که از مزیت های سایتتون هم برای کاربرها بگید.

انجام کار کاربران

در کنار متمایز و خاص بودن ظاهر سایت، باید به بودن کاربرها یه دلیل بدید. باید صفحه اول سایت یه کاری به کاربر بده که بره دنبالش. این کار می تونه این موارد باشه:

  • پر کردن یه فرم مثل وارد کردن آدرس ایمیل
  • یه بازی

شامل بشه، بلکه باید کاملا هم واضح توضیح بده که این کاری که قراره انجام بده چیه. در واقع باید طوری طراحی صورت بگیره که کاربر حس کنه دلش میخواد این کارو تا آخرش انجام بده.
مثلا  می تونید فیلم های کوتاه جذاب بذارید. داستان های واقعی، تماس با متخصص ها، دکمه اشتراک گذاری مطلب و کلی راههای ارتباط گیری با مخاطب.

فضا برای برند شخصی

سایتی که معلوم نیست مال کیه نمی تونه خیلی هم خوب باشه. اولین صفحه باید حداقل یه لوگو یا یه ارتباطی با برند پشت سایت داشته باشه.
اسم شرکت یا برند به سایت اعتبار و وجهه قانونی میده و حس واقعی بودن به مخاطب منتقل می کنه. به خصوص برای سایت هایی که اهداف اقتصادی دارن یا به نوعی تو معاملات شخصی درگیرن نمایش برند خیلی مهمه.
برندهای معروف می تونن یه لوگوی کوچیک بذارن، چون احتمالا خیلی از مردم میشناسنشون. اما برندهای کوچیک تر باید یه لوگوی واضح نشون بدن تا بتونن هویت سازی کنن و اعتماد کاربرها رو جلب کنن.

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.