X
تبلیغات
رایتل

دلایل ناموفق بودن سئوی سایت شما

دوشنبه 29 شهریور 1395 ساعت 12:25

این روزها مردم برای هر کاری میرن سراغ گوگل. طوری که در روز 5 و نیم میلیارد سرچ انجام میشه (یعنی 65 هزار سرچ در هر ثانیه). با این مقدار سرچ، دیگه طبیعیه که برای خرید حتما مردم یه سر به گوگل می زنن و "گوگل کردن" یکی از مراحل عادی خرید به حساب میاد.

این نشون میده که اگه برای رشد و ترقی تجارتتون جدی هستید، پس نباید از گوگل غافل بشید.

 

با این وجود، سئو یا (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) مثل یه زخم زبون می مونه. تو کار ما، همین که می

گیم سئو، چشم های مدیران شرکت ها پر از انزجار میشه.

شاید دلیلش این باشه که بیشتر از اینکه از موفقیت های سئو بشنون، قصه های ترسناک دربارش شنیدن.

چرا؟ چون تعداد خیلی زیادی از شرکت ها به آتیش سئو سوختند و در مقابل شرکت های دیگه ای هستن که هنوز دارن تبلیغات تلفنی و ایمیلی انجام میدن، در حالی که این نوع تبلیغات اسپم محسوب میشه و باید سئوی پایینی بگیره.

حتما این شرکت های بازاریابی اینترنتی به شما هم هر هفته زنگ می زنن (یا ایمیل می فرستند) و شنیدید چه وعده هایی میدن. خودشونم می دونن عملی نیست.

با وجود این همه شرکت سئوکار که توی کارشون شکست می خورن، اما نکته جالبش اینه که یه سئوی حرفه ای همیشه و همه وقت نتیجه میده.

اما میگن حتی بهترین سئو ها هم اگه این 5 تا مشکل رو داشته باشن با شکست روبرو می شن:

  • سئو با یه روش بازاریابی کلی تر ترکیب نشده

سئو پایه اولیه بازاریابی داخلیه و باید به عنوان جزئی از یه استراتژی بازاریابی بزرگ تر قرار بگیره.

بیشتر حرفه ای های بازاریابی تأکیدشونو روی تعریف مشخصات شخصیتی مشتری ایده آلشون میذارن. اما واقعیت اینه که حتما باید روش جستجوی مشتری هاتونو بشناسید تا بتونید برای خودتون شخصیت مشتری ایده آلتونو بسازید.


اگه بخوام سئو رو به غذا تشبیه کنم، مثل غذاییه که به آرومی روی اجاق بپزه، نه فست فود، نه غذای مایکروویوی.

معمولا 6 ماه طول می کشه تا یه سئوی حرفه ای تازه کم کم شروع کنه به تغییر نتایج و حداقل 12 ماه زمان لازم داره تا نتایجش کامل بشن. اما خیلی از شرکت ها می خوان بعد از 6 تا 12 هفته نتیجه ببینن.

اگه تصمیم دارید برای رشد و ترقی شرکتتون از یه شرکت سئوکار کمک بگیرید، باید رو یه همکاری چند ساله برنامه ریزی کنید چون سئو با چند ماه جواب نمی ده. اینم مثل همکارهای دیگتون در نظر بگیرید، مثل حسابدار،

خبر خوب اینه که کارایی که برای سئو باید انجام بدید همون کارهاییه که در هر حال برای شرکتتون انجام میدید، مثل سایت ساختن، تبلیغ توی رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، مدیریت شهرت و غیره.

فقط یادتون باشه که گوگل 25 هزار مهندس داره که 16 هزار نرم افزار ساختن و نرم افزاراشونم هر روز دارن کار می کنن. گوگل سالی هزار بار الگوریتم های رتبه بندی سایت هاشو به روز می کنه. پس چون الگوریتم ها تغییر می کنن، رتبه سایت ها هم هر بار دوباره تنظیم می شن و نتیجه این میشه که نتایج جستجو همواره در حال تغییرن.

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.