X
تبلیغات
رایتل

سئو و بازاریابی اینترنتی

دوشنبه 29 شهریور 1395 ساعت 12:29

مشتری ها هم همیشه درباره سئو می پرسن. همونطور که می دونید، کسب رتبه خوب در موتورهای جستجو هنوز هم مثل قبل مهمه. اما الگوریتم های گوگل تغییر کردند و گوگل هم که برای بازاریابی مهمه و روی تصمیم هایی که می گیریم تأثیر میذاره.

اما به نظرتون همین که رتبه خوب بگیریم کافیه؟ همه می خوان ترافیک رو به سمت سایتشون بکشونن. اما وقتی این ترافیک به سایتتون برسه بعدش چی؟

 

مراتب اهمیت در بازاریابی اینترنتی

اینجا همونجاییه که خیلی از شرکت ها تو برنامه ریزی و ایده کم میارن. این روزها، یه سایت خوب باید مثل یه منبع اطلاعات باشه برای مخاطبانش. این مخاطب ها همیشه که مشتری های بالقوه نیستن. بلکه مخلوطی از :

  • مشتری های بالقوه
  • مشتری های فعلی
  • طرفدارها و مشوق های شما

هستن. که:

  • هر کدوم از این گروه ها یه چیزی از شما می خوان
  • شما هم می خواهید هرکدوم از اینا یه کاری انجام بدن.

قسمت مشترک این دو میشه اولویت های بازاریابی دیجیتال.

 
اگه فقط مطلب بنویسید برای اینکه یه چیزی نوشته باشید، فایده ای نداره. پس استراتژی مطلب نوشتن برای کسب رتبه بهتر میشه یه استراتژی بی فایده. من می تونم سرش باهاتون بحث کنم که نه تنها الآن بلکه قبلا هم این کارا بی فایده بوده.

محتوای کاربردی

تو یه کتاب بازاریابی خوندم که می گفت، نکته مهم در تولید محتوا به کیفیت یا تعداد نیست. بلکه به کاربردی بودنشه.
مطلبی که می نویسید باید یه هدفی رو دنبال کنه یا یه مشکلی رو حل کنه تا بشه بهش گفت محتوای کاربردی.
تو کتابی که گفتم یه موضوعی عنوان شده بود به نام "شوک محتوایی" که امروز خیلی از شرکت های تجاری باهاش مواجهن. شوک محتوایی یعنی یه شرکتی با کلی متخصص هر روز پشت سر هم مطلب جدید بیرون میده ولی مطالبش هیچ فرقی با مطالب یه فرد عادی نداره.
در واقع هیچ وقت ترافیک خاصی بخاطر اون مطالب وارد سایت نمیشن. چون انقدر مطالب مشابه هست که اینا توش گم میشن. مشکل سئو هم همینه. گوگل مطالب رو دسته بندی می کنه. برای اینکه دیده بشید باید متفاوت باشید.

داشتن رسانه ای برای خود

حالا توی دنیای دیجیتال پر از مطالب جورواجور چطوری می خواهید ترافیک رو به سمت سایت خودتون بکشونید؟ دو تا راه داره، هم می تونید براش پول بدید و بخرید، و هم میشه بدستش بیارید.

  • رسانه رو بدست بگیرید. توی رسانه های اجتماعی مطالبتونو به اشتراک بذارید.
  • رسانه رو بخرید، توی رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید، تبلیغات سنتی و بنر و غیره.

این روزها، ترافیک فراتر از اینه که فقط مطلب بنویسید و کلیدواژه بسازید. ترافیک با ترکیبی از این دو تا بدست میاد. هم تبلیغ کنید و هم تو رسانه های اجتماعی خودتونو مطرح کنید.
مخاطب های شما دنبال یه چیز خاص می گردن. اون چیه؟ و وقتی شمارو پیدا کردن چطوری می فهمن شما همونی که اونا دنبالش می گردن رو ارائه می دید؟ باید اعتبار شمارو ببینن.

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.