X
تبلیغات
رایتل

ویژگی‌های تبلیغات گوگل در صفحه نتایج جست‌جوی گوگل

دوشنبه 26 مهر 1395 ساعت 14:49



گفتیم که در بالای صفحه نتایج جست‌جو و سمت راست یا گاه پایین این نتایج تبلیغات متنی ادوردز نمایش داده می‌شوند. قبل از هر چیز لازم است با دیگر قسمت‌های این صفحه بیش‌تر آشنا شویم.

Google SERP

پایین جعبه رنگی تبلیغات، نتایج جست‌جویی نمایش داده می‌شوند که به آنها «نتایج طبیعی» یا «نتایج ارگانیک» گفته می‌شود. الگوریتم رتبه بندی این نتایج با الگوریتم رتبه بندی تبلیغات ادوردز متفاوت است. با هزینه تبلیغاتی نمی‌توان نتایج این بخش را خرید یا بر آن تأثیر گذاشت. کلیک روی نتایج طبیعی هزینه ای ندارد، اما قرار گرفتن در رتبه های بالای همین نتایج طبیعی را هم نمی‌توان یک سره رایگان دانست.


فرآیند بهینه سازی این نتایج جست‌جو خود یک راهبرد بازاریابی آنلاین به نام «بهینه سازی موتور جست‌جو» (SEO) است که خیلی شرکت‌ها منابع زیادی را صرف آن می‌کنند. اگر وب‌سایت شما در نتایج جست‌جو دیده نمی‌شود باید برای بهبود آن بر اساس عبارت‌های جست‌جویی که بهتر کسب و کارتان را توصیف می‌کند اقدام کنید؛ تا آن زمان ادوردز می‌تواند به عنوان راه حلی موقتی به شما کمک کند.


برای عبارت‌های جست‌جویی که در آنها به مکان‌های خاصی اشاره شده باشد برخی از نتایج جست‌جو همراه با یک آیکون سرخ‌رنگ به شکل اشک چشم وارونه به نمایش در می آیند. این نتایج مربوط به سرویس «مکان‌های گوگل» (Google Places) هستند و گاهی با نتایج ارگانیک ترکیب می‌شوند. این نتایج مربوط به شرکت‌هایی است که یک صفحه مکان‌های گوگل برای خود ایجاد کرده اند.


به همین ترتیب برخی از آگهی‌های ادوردز نیز یک آیکون مشابه با رنگ آبی در کنار خود دارند که آدرس و مکان آن‌ها روی نقشه را به کاربر نشان می‌دهد. این ترکیب ادوردز با سرویس مکان‌های گوگل «ادوردز اکسپرس» یا چنان که پیش‌تر نامیده می‌شد «بوست» (Boost) نام دارد.


در صفحه نتایج گوگل معمولاً نتایجی از سرویس‌های دیگر گوگل مانند یوتیوب و تصاویر گوگل نیز به نمایش گذاشته می‌شود. در راهبردهای بازاریابی آنلاین از امکانات دیگر سرویس‌های گوگل نیز برای بیش‌تر دیده شدن کسب و کار در صفحه نتایج جست‌جو استفاده می‌شود.

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.