X
تبلیغات
رایتل

تاریخچه گوگل ادوردز (۱): پیش از تبلیغات در گوگل

دوشنبه 26 مهر 1395 ساعت 14:41
تاریخچه تبلیغات اینترنتی گوگل
تاریخچه تبلیغات اینترنتی گوگل


سیستم تبلیغات اینترنتی بر اساس هزینه ماهانه تا پیش از سال ۲۰۰۰ بسیار محبوب و مدل غالب تبلیغات در اینترنت بود. در این روش که هنوز هم کاملاً معمول است آگهی دهنده هزینه مشخصی را برای یک ماه می‌پردازد و آگهی او به مدت یک ماه بدون کم و زیاد شدن هزینه نمایش داده می‌شود. گوگل نیز ابتدا از همین شیوه برای تبلیغات استفاده می‌کرد، اما به جای بنرهای تبلیغاتی که شرکت‌های دیگر استفاده می‌کردند گوگل آگهی‌ها را به صورت متن‌های تبلیغاتی ساده و کوتاه و بر اساس عبارت‌های جست‌جو شده کاربران به آنها نشان می‌داد. هم‌چنین گوگل تبلیغات را همان صفحه نتایج جست‌جو، اما در قسمتی جدا به نمایش می‌گذاشت. نخستین تبلیغات در ژانویه سال ۲۰۰۰ در گوگل نمایش داده شدند اما این تبلیغات متنی بر پرداخت ماهانه برای گوگل درآمد کافی نداشت.

گرچه باورنکردنی به نظر می‌رسد گوگل به سبب موفق نبودن در عرصه تبلیغات اینترنتی تصمیم گرفت که سیستم تبلیغات خود را به DoubleClick که در آن زمان بزرگ‌ترین شرکت تبلیغات بنری بود بفروشد. اما در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ حباب دات-کامدر بازارهای سرمایه گذاری ترکید، شرکت‌های متعددی ورشکسته شدند و ارزش بازار سهام ۵ تریلیون دلار کاهش پیدا کرد. بازار بنرهای تبلیغاتی آنلاین نیز در این میانه بسیار کوچک‌تر از پیش شد. در این وضعیت گوگل نتوانست مشتریی برای فروش سیستم تبلیغات متنی مبتنی بر جست‌جوی خود بیابد.

گوگل با وجود تمایلش نتوانست بخش تبلیغات اینترنتی خود را به کسی بفروشد.

در عوض آنها سرویس ادوردز را در اکتبر ۲۰۰۰ ارایه کردند. در صفحه اصلی گوگل نوشته شده بود: «یک کردیت کارت و ۵ دقیقه وقت دارید؟ تبلیغ خود را همین امروز در گوگل نشان دهید!»

تبلیغات در گوگل اصلا سخت نیست!

دوشنبه 26 مهر 1395 ساعت 14:37

ایجاد تبلیغات با گوگل ادوردز سخت نیست
حتماً تا حالا با برخی از ابزارها و خدمات گوگل کار کرده اید و می‌دانید که کار کردن با گوگل تنها کمی از آب خوردن سخت‌تر است. مگر این‌که برای آب خوردن‌تان آداب و مقررات و شرایط خاصی داشته باشید و از هر لیوانی و هر آبی نخورید! ادوردز هم چندان تفاوتی با دیگر سرویس‌های گوگل ندارد. شما می‌توانید به سادگی صاحب یک تبلیغ در صفحه اول نتایج جست‌جوی گوگل شوید، البته که اگر توقعات دقیق‌تری داشته باشید و ظرافت کار هم برایتان مهم باشد ادوردز هم پا به پای خواسته های شما جلوه گری خواهد کرد.

تبلیغات در گوگل آسان است

در سیستم تبلیغات گوگل شما می‌توانید تعیین کنید تبلیغات‌تان برای کاربران کجایی و در چه زمان‌هایی به نمایش درآید؛ چند بار در روز نمایش داده شود؛ به یک کاربر خاص چند بار نمایش داده شود؛ چقدر در روز برایتان هزینه داشته باشد؛ و در چه سایت‌هایی دیده شود.

اما اساس کار خیلی آسان است: شما تعدادی عبارت دارید که به زمینه کارتان مرتبط است و می‌خواهید وقتی کسی در گوگل این عبارت‌ها را جست‌جو می‌کند آگهی سایت شما را هم ببیند. به این‌ها کلیدواژه می‌گویند. یک حساب ادوردز تهیه می‌کنید؛ کلیدواژه های خود را انتخاب می کنید، متن تبلیغ خود را تعیین می‌کنید، آدرس وب‌سایت خود را به گوگل می‌دهید و معلوم می‌کنید که چگونه پرداخت‌هایتان را به گوگل انجام می‌دهید. البته این بخش آخر با وجود بی‌میلی شما برای گوگل مهم‌ترین بخش است. به همین دلیل در عمل شما باید اول تعیین کنید که چگونه پول گوگل را می‌دهید! بیش تر راه به همین سادگی پیموده شده است.

نشان دادن تبلیغات برای شما هزینه ای ندارد، مگر این که برای انواع خاصی از تبلیغات خودتان خواسته باشید به ازای نمایش آگهی پول بدهید و کلیک شدن روی آگهی برایتان اهمیت کم‌تری داشته باشد. در غیر این حالت شما تنها و تنها وقتی به گوگل پول می‌دهید که کاربری بر روی تبلیغ شما کلیک کند و از وب‌سایت‌تان بازدید کند. گوگل با هر کسی کار نمی‌کند -یا این طور ادعا می‌کند- و ساز و کارهای کنترلی و سیاست گذاری هایی برای کنترل محتوای این تبلیغات و وب‌سایت‌های تبلیغ شده دارد. برای نمونه گوگل برای تبلیغات محتواهای غیراخلاقی، نقض قوانین کپی رایت، تبلیغات مشروبات الکلی، داروها، محصولات تقلبی و… محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی دارد. گوگل برای شکل وب‌سایت تبلیغ شده هم شرایطی قایل است؛ تبلیغ وب‌سایت‌های کپی شده، وب‌سایت‌های صرفاً تبلیغاتی، دامنه‌های پارک شده، و در کل وب‌سایت‌های بی‌خاصیت بی اشکال نخواهد بود. این سیاست‌ها جای خرده گرفتن ندارد؛ با این سیاست‌ها گوگل قصد داشته محیط تبلیغاتی قابل اعتمادی برای کاربرانش ایجاد می کند تا کاربران بیش‌تری مایل باشند روی آن‌چه گوگل به عنوان تبلیغ به آن‌ها نشان می‌دهد کلیک کنند.

تبلیغ در گوگل یا سیستم گوگل ادوردز چیست؟

دوشنبه 26 مهر 1395 ساعت 14:32
گوگل ادوردز چیست
گوگل ادوردز چیست


حتماً تا حالا در صفحه های نتایج جست‌جوی گوگل دیده اید که در بالای نتایج، سمت راست آن‌ها یا گاه زیر نتایج تبلیغات متنی کوچکی نشان داده می‌شود.

صفحه نتایج جست‌جو و موقعیت آگهی‌های ادوردز در آن

این تبلیغات از طریق یکی از محصولات گوگل به نام گوگل ادوردز ایجاد شده اند. قابلیت‌های ادوردز برای نمایش تبلیغات فقط محدود به این تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحه‌ی نتایج جست‌جوی وب نیست و بسیار متنوع‌تر و گسترده تر است.
گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل و تبلیغات منبع درآمد اصلی این شرکت است. در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ در آمد گوگل از تبلیغات بوده است. سرویس ادوردز به مشتریان این امکان را می‌دهد که علاوه بر آن که سایت‌هایشان بر حسب رتبه ای که الگوریتم‌های گوگل به آن‌ها اختصاص داده است در نتایج جست‌جو نمایش داده می‌شود، بتوانند سایت‌هایشان را در همان صفحه اول نتایج جست‌جوی گوگل برای کاربرانی که جست‌جوهایی مرتبط با کسب و کار و وب‌سایت آن‌ها می‌کنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمت های مختلف به نمایش بگذارند.
به این ترتیب صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند با هزینه هایی به نسبت کم وب‌سایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران قرار دهند. ممکن است شما در نتایج جست‌جو جایگاه خوبی نداشته باشید اما اگر به وب‌سایت و قابلیت تجاری خود اطمینان دارید می‌توانید با قدری هزینه در اولین صفحه‌ی نتایج جست‌جو حتا اولین وب‌سایتی باشید که کاربر با آن مواجه می‌شود. باقی کار با شما و کیفیت وب‌سایت و خدمات‌تان است که باید اعتماد مشتری را بتوانید جلب کنید.
ان شاء الله بتوانیم در این وب نوشته ها جنبه های مختلف این سرویس گوگل را با جزییات فنی کامل برای علاقه مندان به استفاده از این گونه تبلیغات روشن کنیم.




مزایای تبلیغات در گوگل فارسی

دوشنبه 26 مهر 1395 ساعت 14:30
مزیت تبلیغات در گوگل
مزیت تبلیغات در گوگل 


به کمک ادوردز صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند با هزینه های به نسبت کم وب‌سایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران موتور جست‌جوی گوگل قرار دهند. امکان تبلیغات در انواع سایت‌ها، وبلاگ‌ها، انجمن‌ها فراهم است. اما تبلیغات در گوگل امتیازی دارد که هیچ کدام از این تبلیغات به گرد پای آن هم نمی‌رسند. بر اساس آخرین آمارها میزان جست‌جوهای اینترنتی انجام شده از طریق موتور جست‌جوی گوگل در کل جهان مطابق گزارش‌های متفاوت از ۸۱ تا ۹۱ درصد کل جست‌جوها بوده است. در ایران بیش از ۹۳ درصد جست‌جوهای اینترنتی از طریق گوگل انجام می‌گیرد. خوب است توجه شود که این درصد در رقابت با جست‌جوگرهایی مثل یاهو و بینگ به دست آمده است. برتری گوگل در بازار موتورهای جست‌جو چنان است که به چالش کشیده شدن آن برای رقیبان آرزویی دست نیافتنی است. از لحاظ ترافیک جهانی وب بر اساس آمار سایت Alexa گوگل پس از فیسبوک بیش‌ترین ترافیک بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است. براساس این آمار در سه ماه گذشته روزانه بیش از ۴۶ درصد کاربران اینترنت از وب‌سایت گوگل بازدید کرده اند و گوگل در بین تمام وب‌سایت‌ها اولین رتبه بازدید را در ایران دارد.

این آمارها برای این که نام و نشان تجارت شما در معرض دید مشتریان قرار بگیرد چیزی فراتر از ایدآل است و مزایای این گونه تبلیغات غیر قابل صرف نظر است. اگر هنوز هم به نظرتان این آمار جذاب نیست آگاه باشید که علاوه بر موتور جست‌جوی گوگل تبلیغات شما می‌تواند در سایر سرویس‌های گوگل و در وب‌سایت‌هایی که به عنوان شرکای جست‌جوی گوگل شناخته می‌شوند و نیز در هر وب‌سایت و وبلاگی که در آن سرویس ادسنس فعال شده باشد به نمایش در آید. لیست شرکای گوگل پیوسته تغییر می‌کند و گوگل تاکنون آن را به طور کامل منتشر نکرده است اما این لیست شامل وب‌سایت‌ها و جست‌جوگرهای متعددی می‌شود : AOL و ask ،CNN، آمازون، eBay و نیویورک تایمز از وب‌سایت های مشهوری اند که تبلیغات گوگل را به نمایش می‌گذارند.

تبلیغات گوگل

یکشنبه 11 مهر 1395 ساعت 12:13

برای مقایسه ی تبلیغات گوگل با سایر روشهای تبلیغاتی می توان به موارد متعددی اشاره کرد که از جمله آنها می توان به این اشاره کرد که مبلغی که شما بابت تبلیغات گوگل می پردازید نسبت به روشهای دیگر تبلیغاتی کمتر است و از آن مهمتر نرخ بهره وری بیشتری نسبت به روشهای دیگر تبلیغاتی دارد . 

در تبلیغات گوگل بابت نمایش تبلیغ هزینه پرداخت نمی کنید بلکه فقط برای کلیک روی آگهی شما در گوگل هزینه پرداخت می شود. پس نتیجه می گیریم که تبلیغات در گوگل هدفمند است. گوگل بزرگترین موتور جستجوی فارسی است. پس با  تبلیغات در گوگل می توانید سیلی از بازدیدکنندگان را به سمت سایت خود سرازیر نمایید.

از تبلیغات گوگل همیشه به عنوان مهمترین منبع درآمد کمپانی گوگل نام می برند که همیشه بالای 90 درصد  درآمد این کمپانی را تامین می کند . این مساله نشان دهنده تمرکز بالای گوگل در بحث تبلیغات گوگل است و می توان به بالا بودن کاربری تبلیغات گوگل برای کاربران ایرانی پی برد . 

تبلیغات در گوگل مساوی است با هزینه کمتر در کنار بازده بیشتر. اگر غیر از این مطلب صادق بود این تعداد بالا از سایت ها کار تبلیغ خود را به گوگل نمی سپردند. 


ادامه مطلب ...
( تعداد کل: 10 )
<<    1       2