X
تبلیغات
رایتل

تبلیغات کلیکی گوگل و ارتباط آن با سئو

سه‌شنبه 25 آبان 1395 ساعت 12:34

تیم های تبلیغات کلیکی و سئو شرکت شما با یکدیگر هماهنگ هستند؟ در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را برای ادغام این دو روش بازاریابی ایترنتی به شما ارائه دهیم تا بتوانید با برنامه ریزی دقیق نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید.

امسال، در زمینه نتایج جستجوی گوگل یا همان SERP شاهد تحولات بسیاری بودیم. همانطور که می دانید الگوریتم های گوگل بروزرسانی های بسیار را دریافت کردند. برای مثال الگوریتم پنگوئن گوگل بروزرسانی شد و و الگوریتم جدیدی به نام Possum به کاربران معرفی گردید. همچنین، شاهد تغییرات بزرگی در نمایش تبلیغات بر روی نتایج جستجوی موجود در دسکتاپ ها بوده ایم. گوگل همچنان تلاش می کند نحوه ی نمایش محتوا از طریق جستجوی طبیعی و جستجوی پولی را بهبود بخشد.

جهت برطرف کردن نیازهای موجود در حوزه جستجو و ارتباط بهتر با مشتریان واقعی، وب سایت ها باید استراتژی را در نظر بگیرند که تیم های تبلیغاتی کلیکی و سئو یک شرکت را به عنوان مکمل یکدیگر بشناسد، نه به عنوان دو تیم مجزا!

کمالگرایی بی پایان گوگل برای بهبود نتایج جستجو

کمالگرایی گوگل برای بهبود نتایج جستجوی سئو

تغییرات مداوم و مستمر نتایج جستجو به این منظور انجام می شود تا گوگل بتواند با کیفیت ترین و مرتبط ترین سایت ها را برای جستجوی کاربران نمایش دهد. چنین رویکردی نه تنها به گوگل اجازه می دهد تا خدمات بهتری را به کاربران آنلاین بدهد، بلکه چالش های جدیدی را برای متخصصان سئو به وجود می آورد.

هر تغییر جدیدی که در نتایج جستجو به وجود می آید، متخصصان سئو را ملزم می کند تا روش های جدیدی برای به دست آوردن رتبه بهتر در موتورهای جستجو اتخاذ کنند.

ترکیب و ادغام سئو با تبلیغات کلیکی

توسعه کمپین بازاریابی اینترنتی که بتواند سئو را با تبلیغات کلیکی (PPC) ترکیب نماید نه تنها برای رسیدن به بالاترین رتبه در نتایج جستجو ضروری است، بلکه تنها روشی است که برای افزایش ترافیک سایت و بالا بردن نرخ تبدیل کاربر به مشتری وجود دارد.

زمانی که تیم شما تلاش می کند استراتژی سئو را با داده های تبلیغات کلیکی ادغام کند، قادر خواهید بود داده های لازم برای بررسی رفتار مشتریان را شناسایی کنید و از تمایلات و موقعیت آن ها اطلاع یابید. چنین سطح دقتی به ما اجازه می دهد:

  • استراتژی کلمات کلیدی طبیعی خود را اصلاح کنیم. در این شرایط می توانیم محتوای جدید و بهینه سازی شده ای را برای بهبود رتبه بندی در موقعیت جغرافیایی خاص ایجاد کنیم. همچنین قادر خواهیم بود عبارات دقیقی را که توسط مخاطبان هدف مورد استفاده قرار می گیرد را با تمایلات و علایق آن ها همتراز کنیم.
  • می توانیم بودجه تبلیغات کلیکی (PPC) خود را تنظیم کنیم. بنابراین قادر خواهیم بود تبلیغات خود را در بازارهای محبوب و در یک بازه زمانی موثر اجرا کنیم.
  • می توانیم تبلیغات کلیکی خود را با زمانبندی بازاریابی آفلاین هماهنگ کنیم تا آگاهی از برند و نرخ تبدیل کاربر به مشتری را به حداکثر برسانیم.

تحقیقات سایت Search Engine Land نشان می دهد به طور کلی این فعالیت ها به موارد زیر می انجامد:

  • افزایش ۳۰% در ترافیک طبیعی
  • افزایش ۲۵% در کلیک های پولی
  • افزایش ۲۰% در سود
  • کاهش ۳۵% از مخارج تبلیغات

به اشتراک گذاری اطلاعات با همکاران

بیشتر شرکت های فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ تیم های جداگانه ای را برای تبلیغات کلیکی و سئو خود در نظر گرفته اند. در چنین شرایطی هر دو تیم به سختی تلاش می کنند، استراتژی کلمات کلیدی خود را توسعه می دهند، محتوای منحصر بفرد تولید می کنند و از روش های مختلفی برای جذب مشتریان آنلاین استفاده می کنند.

به اشتراک گذاری اطلاعات با همکاران برای هماهنگی تیم تبلیغات کلیکی و سئو

گرچه هر کدام از این تیم ها از تاکتیک ها و  روش های متعدد برای بالا بردن نرخ تبدیل استفاده می کنند، اما در این بین اطلاعات مشترک بسیاری وجود دارد که می تواند در بهبود استراتژی هر دو تیم موثر باشد. روش های زیر می تواند در بهبود استراتژی های موجود کمک کند و نرخ تبدیل را برای هر دو تیم سئو و تبلیغات کلیکی افزایش دهد.

برای هوشمند سازی کمپین خود، اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی را به اشتراک بگذارید

همانطور که می دانید کلمات کلیدی، بنیان و اساس موفقیت کمپین های سئو و تبلیغات کلیکی گوگل است. برای استراتژیست هایی که در حوزه PPC کار می کنند، کلمات کلیدی برای تسهیل ارتباط با مشتریانی استفاده استفاده می شود که در انتهای قیف بازاریابی قرار دارند.

در دنیای سئو، کلمات کلیدی برای مشخص کردن معماری سایت و استراتژی محتوا به کار می روند. هر دو تیم، تحقیق درباره کلمات کلیدی را به منظور تعیین و شناسایی رفتار مخاطبان آنلاین، رشد ترافیک سایت و به دست آوردن نرخ تبدیل مناسب انجام می دهند.

از آنجایی که بیشتر کاربران در حین جستجو از کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail) و جملات کامل استفاده می کنند، اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی باید در اختیار هر دو تیم قرار بگیرد تا بتوانند پیام های یکسانی را به کاربران ارائه کنند.

تنظیم اهداف مشترک و ادغام معیارها

استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط هر دو تیم نه تنها دقت بیشتری را در مورد رفتار مشتری ارائه می کند، بلکه می توان از این اطلاعات برای پشتیبانی از کمپین بازاریابی داخلی برند استفاده کرد.

اهداف مشترک تبلیغات کلیکی و سئو

تیم هایی که داده های مرتبط با تبلیغات کلیکی خود را با معیارهای جستجوی طبیعی کاربران ترکیب می کنند، قادر هستند بینش منحصر بفردی را درباره نحوه تعامل کاربران با خدمات دیجیتال به دست آورند و نیز رفتار کاربران بعد از ترک سایت را بررسی کنند.

معیارهایی که تیم تبلیغات کلیکی و سئو شما به منظور توسعه KPI های خود بررسی می کنند، باید تقریباً یکسان و مشابه باشند. زمانی که این یکسان سازی صورت گیرد، شما قادر خواهید بود از این اطلاعات در سایر کانال های بازاریابی همچون PR، شبکه های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی اعمال کنید.

حذف کاستی ها برای بهبود تولید

داشتن رویکردی جداگانه برای تبلیغات کلیکی و سئو باعث منزوی شدن اطلاعات موجود و کاهش میزان خلاقیت در تولید می شود. این اتفاق حتی در بهترین کمپین های آنلاین نیز شایع است. به طور کل جدا کردن این دو تیم از یکدیگر عاقلانه به نظر نمی رسد زیرا هر دو تیم می توانند اطلاعاتی مفید و ضروری را به یکدیگر گوشزد کنند.

استفاده از داده هایی که بر تصمیم گیری در دیگر کانال های بازاریابی اثر می گذارند

زمانی که صحبت از جمع آوری اطلاعات و داده های کاربردی برای توسعه استراتژی به میان می آید، استخراج اطلاعات از یک حوزه خاص مانند تبلیغات کلیکی و سئو کافی نخواهد بود. اگرچه کیفیت داده های طبیعی ممکن است به شما دید خوبی درباره نحوه ایجاد برنامه های کاربردی بدهند، اما داده ها و اطلاعات تایید شده ای که از جستجوی طبیعی به دست می آید، ممکن است برای توجیه فعالیت های واقعی کافی نباشد.

استفاده از داده های تبلیغات کلیکی و سئو برای دیگر کانال های بازاریابی

در مقابل، اطلاعاتی که از خود موتورهای جستجو به عنوان نتیجه فعالیت های تبلیغات کلیکی (جستجوی پولی) به دست می آید بسیار ارزشمند است و به افراد اجازه می دهد با اعتماد به نفس بیشتری فعالیت خود را پیش ببرند.

اگر شرکت شما تبلیغات کلیکی و سئو را مسئله ای کاملاً جداگانه می داند، باید اطمینان حاصل کنید که تلاش های شما با موارد اشتراکی زیر همتراز شده است:

  • گزارش
  • اهداف
  • پرتال های ارتباطی

هدف از ادغام این دو حوزه این نیست که یک تیم کارهای مرتبط با هر دو حوزه را انجام دهند. در عوض این موضوع به این معناست که آگاهی از فرصت های موجود برای افزایش نرخ تبدیل افزایش پیدا کند.

چگونه در نتایج موتورهای جستجو بیشتر دیده شویم؟

خب، حالا که می دانیم کار کردن تیم های تبلیغات کلیکی و سئو به همراه یکدیگر می تواند موثر باشد، بهتر است از روش های زیر استفاده کنید تا حضور بهتری در نتایج موتورهای جستجو داشته باشید:

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.