X
تبلیغات
رایتل

چرا به سئو نیاز داریم

شنبه 4 دی 1395 ساعت 11:34

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که بهینه‌سازی سایت تا چه حد ضروری است و آیا لازم است با یک آژانس خدمات سئو در این زمینه کار کنید یا نه. اصلاً فرض کنیم که تصمیم گرفتید با  یک آژانس سئو کار کنید. حالا برای اینکه بتوانید یک تصمیم آگاهانه بگیرید و متخصص سئو خوبی را برای کار خود انتخاب کنید، توجه به چه نکاتی لازم است؟

ما شک نداریم که بهترین منبع برای مطالعه در زمینه بهینه سازی و سئو سایت برای گوگل، راهنماهای خود سایت گوگل است. به همین دلیل بود که تصمیم گرفتیم راهنمای رسمی گوگل در زمینه انتخاب آژانس سئو را به فارسی برگردانیم و آن را برای شما در وبلاگ نوین بیاوریم تا بتوانید تصمیم درستی را در این زمینه اتخاذ کنید. توجه فرمایید که این راهنما کاملاً دقیق به فارسی برگردانده شده و در مواردی که توضیحات ارائه شده متعلق به خود ماست، این موضوع را با قرار  دادن توضیح در [ ] مشخص کرده‌ایم.

همچنین باید بدانید بخش‌هایی از این راهنما هستند که چندان با فضای ایران هماهنگی ندارند، اما با اینحال ما آنها را به طور کامل ترجمه کرده‌ایم تا نقصی در متن وجود نداشته باشد.

آیا شما به یک آژانس سئو نیاز دارید؟

سئو (SEO) مخفف کلمۀ بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) یا بهینه‌ساز موتورهای جستجو (Search Engine Optimizer) است. تصمیم به استخدام یک سئوکار یا بهینه‌ساز، تصمیم بزرگی است که می‌تواند باعث بهبود سایت شما و صرفه‌جویی در زمانتان شود. اما در عین حال، می‌تواند ریسک ضربه زدن به وب‌سایت و اعتبار شما را هم داشته  باشد. پس لازم است مزایای یک سئو خوب و همینطور ضررهایی که یک بهینه‌ساز بی‌مسئولیت می‌تواند به سایت شما بزند را به خوبی بشناسید.

بهینه‌ساز‌های [خوب] و دیگر آژانس‌ها و مشاوران سئو می‌توانند خدمات مفیدی را به صاحبان وب‌سایت ارائه دهند، از جمله:

  • بررسی محتوا و ساختار سایت شما
  • مشاوره فنی در مورد توسعه وب‌سایت شامل مباحتی همچون هاستینگ، ریدایرکت، صفحات  خطادار و استفاده از جاوا اسکریپت
  • توسعه محتوا
  • مدیریت کمپین‌های توسعه کسب و کار آنلاین
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • آموزش سئو
  • تخصص در بازارها و نقاط جغرافیایی مختلف

این را در ذهن داشته باشید که صفحات نتایج گوگل شامل نتایج طبیعی جستجو و اغلب نتایج پولی (که با کلمه Ads یا Sponsored مشخص شده‌اند) می‌شود. و تبلیغات گوگل، هیچ گونه تاثیری بر حضور سایت شما در نتایج طبیعی نخواهد داشت. گوگل هیچوقت پولی را برای رتبه دادن به سایت شما در نتایج جستجو قبول نمی‌کند و نمایش داده شدن در بین نتایج طبیعی جستجوی ما، برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد. منابع بسیاری از جمله سرچ کنسول، وبلاگ رسمی مرکز وب‌مسترها و انجمن‌های گفتگوی ما می‌توانند اطلاعات بسیار زیادی در مورد روش بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو را به شما ارائه دهند.

قبل از جستجو برای یک بهینه‌ساز، یک ایده خوب این است که تبدیل به یک مشتری آگاه شده و با نحوه کارکرد موتورهای جستجو آشنا شوید. پیشنهاد ما این است که با این مقالات شروع کنید [که سعی می‌کنیم در آینده آنها را نیز برای شما به فارسی برگردانیم]:

  • راهنمای کلی گوگل وب‌مستر
  • گوگل ۱۰۱: گوگل چگونه در وب می‌خزد، صفحات را ایندکس می‌کند و نمایش می‌دهد

اگر شما به فکر استخدام یک بهینه‌ساز یا شرکت سئو هستید، هر چه زودتر اینکار را کنید، بهتر است. یک زمان خوب برای استخدام، وقتی است که به فکر طراحی مجدد سایت، یا برنامه‌ریزی برای شروع یک سایت جدید هستید. به این ترتیب، شما و این تیم سئو می‌توانید مطمئن شوید که سایت شما به نحوی طراحی شده که تمام بخش‌های آن برای موتور جستجو مناسب باشد [و نیازی به ویرایش مجدد نخواهد بود].

برخی سوالات خوبی که می‌توان از یک بهینه‌ساز پرسید را در ادامه می‌آوریم:

  • آیا شما می‌توانید نمونه‌هایی از کارهای قبلی خود و داستان‌های موفقیت را با من به اشتراک بگذارید؟
  • آیا شما از اصول گوگل وبمستر تبعیت می‌کنید؟
  • آیا شما خدمات بازاریابی آنلاین ارائه می‌دهید یا پیشنهادی برای تکمیل کردن پروژه بهینه‌سازی خود دارید؟
  • تجربه شما در صنعت من چقدر است؟
  • تجربه شما در کشور / شهر من چقدر است؟ [این سوال چندان در ایران کاربرد ندارد.]
  • تجربه شما از توسعه سایت‌های بین‌المللی چیست؟ [این سوال نیز چندان در ایران کاربرد ندارد.]
  • مهمترین تکنیک‌های سئو شما چه هستند؟
  • شما چند وقت در این تجارت بوده‌‌اید؟
  • من چطور می‌توانم با شما در ارتباط باشم؟ آیا شما تمام تغییراتی که در سایت من اعمال می‌کنید را به من اطلاع می‌دهید و اطلاعات دقیقی در مورد پیشنهادات خود و دلایل آنها می‌دهید؟

درست است که بهینه‌کارها می‌توانند خدمات سئو ارزشمندی را به مشتریان خود ارائه دهند، اما برخی بهینه‌سازهای بی‌اخلاق، با تلاش‌های بیش از حد تهاجمی بازاریابی و تلاش‌هایشان برای دستکاری نتایج جستجو به روش‌های ناعادلانه، به این صنعت یک چهره سیاه داده‌اند. کارهایی که طبق اصول تعیین شده موتورهای جستجو نباشند، ممکن است یک تاثیر منفی در حضور سایت شما در گوگل داشته، یا حتی منجر به حذف شما از ایندکس‌های ما شوند. چندین مساله را اینجا می‌گوییم که باید در نظر داشته باشید:

یک کلاه‌برداری بسیار عادی در این زمینه ساخت دامنه‌های سایه‌وار (Shadow) است که کاربر را از طریق یک ریدارکت گول زننده به سایتی دیگر هدایت می‌کنند. این دامنه‌های سایه‌ای معمولاً متعلق به شرکت‌های سئویی هستند که ادعا می‌کنند به نفع مشتری کار می‌کنند. اما اگر رابطه آنها با مشتری به مشکل بخورد، ممکن است این دامنه را به سایتی دیگر یا حتی سایت رقبای مشتری متصل نمایند. اگر چنین اتفاقی بیافتد، مشتری در واقع هزینه توسعه یک سایت رقیب را داده است که کاملاً متعلق به شرکت سئو است.

یک کار غیر قانونی دیگر این است که صفحات درگاه (Doorway) در سایت مشتری ساخته شوند که با کلمات کلیدی پر شده‌اند. شرکت سئو به شما قول می‌دهد که این باعث می‌شود صفحه شما برای جستجوهای بیشتری مرتبط باشد. اما این از پایه غلط است، چرا که یک صفحه به خصوص، به ندرت برای طیفی وسیع از کلمات کلیدی مرتبط رتبه کسب می‌کند. مساله بدتر این است که صفحات درگاه، معمولاً دارای لینک‌های مخفی به دیگر مشتریان شرکت سئو هم هستند. چنین صفحات درگاهی، محبوبیت لینک‌‌های یک سایت را کم کرده و آن را به سمت شرکت سئو و مشتریان دیگر آن روانه می‌کنند، که حتی می‌توانند شامل سایت‌هایی با محتوای نامناسب یا غیرقانونی هم باشند.

از شرکت‌های سئو و مشاوران وب یا آژانس‌های بازاریابی که برای شما ایمیل بی‌ربط می‌فرستند، بر حذر باشید

حتی ما هم این ایمیل‌های اسپم را دریافت می‌کنیم:

گوگل.کام عزیز

من از وب‌سایت شما بازدید کردم و متوجه شدم که دامنه شما در موتورهای جستجوی اصلی و دیگر دیرکتور‌ها ثبت نشده است…”

نسبت به این ایمیل‌های مرتبط با موتورهای جستجو همانقدر شکاک باشید که نسبت به یک ایمیل مربوط به قرص‌های لاغری که پیشنهادی “برای سوزاندن یک شبه چربی‌ها” به شما می‌دهد.

هیچکس نمی‌تواند رتبه #۱ گوگل را به شما تضمین کند

از آن شرکت‌های سئو بر حذر باشید که به شما وعده رنک گوگل تضمینی را می‌دهند، یا ادعای داشتن رابطه به خصوصی با گوگل می‌کنند، یا آنکه در مورد اولویت قائل شدن گوگل برای مطالب خود تبلیغ می‌کنند. هیچ کس در گوگل اولیت ندارد. تنها راهی که بتوانید یک سایت را در دیرکتوری گوگل ثبت کنید، استفاده از صفحه افزودن آدرس (Add URL) یا مشخص کردن یک سایت مپ است و خود شما هم می‌توانید اینکار را بدون هزینه انجام دهید.

اگر یک شرکت محافظه‌کار است یا با شفافیت قصد خود را توضیح نمی‌دهد، باید مراقب باشید

اگر چیزی برایتان واضح نیست، از شرکت سئو درخواست توضیح کنید. اگر یک آژانس سئو از طرف شما اقدام به تولید محتوای گمراه کننده یا دروغین می‌کند، مثلاً یک صفحه درگاه یا دامنه‌های “دورانداختی” (Throwaway) می‌سازد، ممکن است سایت شما به کل از طبقه‌بندی گوگل حذف شود. در نهایت، این شما هستید که مسئول تمام کارهای شرکت‌هایی هستید که استخدام می‌کنید. بنابراین بهترین کار این است که جویا شوید که آنها برای “کمک” به شما، دقیقاً قصد انجام چه کاری را دارند. اگر که یک شرکت سئو دسترسی FTP به سرور شما را دارد، باید حاضر باشد تمام تغییراتی را که در سایت شما ایجاد می‌کند را توضیح بدهد.

شما هیچوقت لازم نیست به یک شرکت سئو لینک بدهید

از شرکت‌های سئویی دوری کنید که در مورد قدرت لینک‌های “مجانی برای همه”، نقشه‌های محبوبیت لینک، یا ثبت کردن وب‌سایت شما در هزاران موتور جستجو صحبت می‌کنند. اینها معمولاً کارهایی بی‌فایده هستند که تاثیری در رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجوی اصلی ندارند – حداقل، تاثیر آنها جوری نیست که از نظر شما مثبت باشد.

با دقت انتخاب کنید

وقتی که در مورد کار با یک شرکت سئو تصمیم می‌گیرید، بد نیست اگر کمی تحقیق در مورد این صنعت بکنید. خواندن مقالات گوگل [و مقالات آموزش سئو نوین] یکی از راه‌های اینکار است. اما شاید بخواهید چند تا از داستان‌های حوادث که در خبرگزاری‌ها منتشر شده هم بخوانید، از جمله این مقاله که در مورد یک بهینه ساز با رویکرد تهاجمی است. [لینک ارائه شده در مورد خبر جریمه ۵۰ هزار دلاری یک شرکت سئو برای دادن وعده‌های دروغین به مشتریان است.)

هر چند گوگل در مورد هیچ شرکت به خصوصی نظر نمی‌دهد، اما ما با شرکت‌هایی روبرو شده‌ایم که خود را بهینه‌ساز می‌نامند،اما راهکارهایی را دنبال می‌کنند که به وضوح فرای رفتار درست یک کسب و کار هستند. پس مراقب باشید.

مطمئن شوید که می‌دانید پول شما خرج چه کاری می‌شود

هر چند گوگل هیچوقت رتبه‌بندی بهتر در نتایج جستجو را نمی‌فروشد، موتورهای جستجوی دیگری هستند که تبلیغات کلیکی یا پرداخت برای حضور در نتایج را با نتایج معمولی وب ترکیب می‌کنند. برخی بهینه سازها به شما وعده رتبه بالا در موتورهای جستجو را می‌دهند، اما به جای نتایج جستجو، شما را در بخش تبلیغات قرار می‌دهند. این روش کلاه‌برداری در گوگل موفق نخواهد بود، چون تبلیغات ما به درستی برچسب خورده و از نتایج طبیعی جستجو جدا شده است. با اینحال مطمئن شوید که از بهینه ساز مورد نظر خود بپرسید که کدام هزینه ها صرف حضور دائم می‌شود و کدام صرف تبلیغات موقتی.

دیگر چیزهایی که باید مراقبشان باشید چه هستند؟

چندین  نشانه وجود دارند که هشداری هستند برای اینکه بفهمید با یک متخصص سئو بی اخلاق کار می‌کنید. البته این لیست به هیچ وجه کامل نیست، پس اگر شما هر گونه شکی دارید، بد نیست به حس خود اعتماد کنید. در موارد زیر می‌توانید با آرامش از یک شرکت سئو فاصله بگیرید:

  • شرکت سئو دامنه‌های سایه‌وار دارد
  • لینک مشتریان دیگر را در صفحات درگاه می‌گذارد
  • پیشنهاد فروش کلمه‌های کلیدی را در نوار آدرس می‌دهد
  • تفاوت بین نتایج واقعی جستجو و تبلیغات صفحات نتایج را به رسمیت نمی‌شناسد
  • تضمین رنک گوگل را می‌دهد، اما فقط برای عبارت مبهم و طولانی که در هر صورت بدست می‌آورید
  • با چندین اسم مختلف یا اطلاعات WHOIS دروغین کار می‌کند
  • از طریق موتورهای جستجو تقلبی و نرم‌افزارهای اسپای ور و اسکام ور ترافیک می‌گیرد
  • دامنه‌هایی دارد که از ایندکس گوگل حذف شده‌اند یا خودش در گوگل لیست نشده است

از محتواهای زیر در سایت خود استفاده کنید

شنبه 4 دی 1395 ساعت 11:33

پس از بررسی پست های وبلاگ نوین و برخی از مطالب وبلاگ های ایرانی و خارجی، توانستیم فهرستی از ۱۰ نوع محتوایی که افزایش بازدید سایت را در پی دارند، به دست آوریم.

این ۱۰ نوع محتوا به شما کمک می کنند تا تنوع مطالب وب سایت خود را افزایش دهید. تنوع مطالب سبب می شود که دایره کلمات کلیدی وب سایت شما گسترش پیدا کند و در نتیجه،  عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بهبود یابد.

در مقاله امروز قصد دارم این ۱۰ نوع محتوا را به شما معرفی کنم و چگونگی تولید این محتواها را برایتان توضیح دهم (البته باید به این نکته توجه کنید زمانی که از محتوا صحبت می کنم، منظورم دقیقاً همان محتوای وبلاگ است، نه صفحه محصولات سایت یا صفحه تماس با ما).

بنابراین اگر در زمینه بازاریابی محتوا یا استراتژی محتوا فعالیت دارید و می خواهید شاهد افزایش  بازدید سایت تان باشید، پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید.

با ۱۰ نوع محتوایی که باعث افزایش بازدید سایت می شوند، آشنا شوید!

برای تهیه کردن این فهرست، من به همراه تعدادی از همکاران، چند روزی را صرف تحلیل و بررسی نتایج جستجوی گوگل کردیم. در این تحقیق، سعی کردیم کلمات کلیدی پر جستجو، وب سایت های پر بازدید و عملکرد وبلاگ خودمان را مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم نتایج متنوعی به دست آوریم.

در نتیجه این تحقیق، با ۱۰ شیوه تولید محتوا روبرو شدیم که می توانند باعث افزایش بازدید سایت شوند. البته باید متذکر شوم که در واقع، ۱۱ نوع محتوا در این فهرست وجود دارد که مورد یازدهم، آن چنان مرسوم نیست.

به علاوه، لزومی ندارد که از همۀ این ۱۰ نوع روش تولید محتوا در وب سایت خود استفاده کنید، بلکه پیشنهاد می کنم با بررسی زمینه کاری خود و نیاز کاربرانتان چند مورد از این ۱۰ نوع محتوا را در وب سایت تان به کار بگیرید.

همچنین، سعی کردم برای هر کدام از این نوع محتواهای تولید شده، یک نمونه خوب برایتان مثال بزنم. احتمالاً شما با برخی موارد این فهرست آشنایی داشته باشید:

  • پست های وبلاگ و پست هایی که به طور منظم منتشر یا بروزرسانی می شوند. مانند مطلب افزایش بازدید سایت بدون لینک بیلدینگ که در وبلاگ نوین منتشر شذ.
  • مقالات کوتاه دائمی یا محتوای همیشه سبز (Evergreen)، مانند مطلب سئو تضمینی که  هفته گذشته با شما عزیزان به اشتراک گذاشتم.
  • مقالات طولانی. برای نمونه پیشنهاد می کنم مطلب ۱۰ تکنیک روانشناسی برای فروش بیشتر را مطالعه کنید.
  • گالری های تصاویر و اینفوگرافیک. در طی تحقیقات متوجه شدیم، بسیاری از مقالاتی که مدل های مختلفی از یک مفهوم را معرفی می کنند از این روش برای تولید محتوای خود استفاده می کنند (مانند مطلب مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل).
  • محتوایی که اطلاعات دقیق و پر جزئیات را در اختیار کاربران قرار می دهد. مطلب عوامل موثر برای رتبه بندی سایت در گوگل، نمونه خوبی برای این این نوع مقالات است.
  • محتوا و ابزارهای اینتراکتیو که خواننده را درگیر می کند. پیشنهاد می کنم برای درک بهتر این مورد، به وب سایت Post Click Marketing مراجعه کنید.
  • صفحات فرود با محتوای دسته بندی شده. این مورد به خودی خود، یک محتوا محسوب نمی شود. برای مثال ممکن است با جستجوی کلمه کلیدی “طراحی داخلی آشپزخانه” در  گوگل، با صفحه فرودی روبرو شوید که در آن انواع مختلف طراحی آشپزخانه دسته بندی شده است یا شما را به این صفحه هدایت کند. برای نمونه صفحه فرود سایت HGTV را مشاهده کنید.
  • راهنمای چند فصلی، مانند راهنمای لینک بیلدینگ که در وبلاگ نوین منتشر کردیم.
  • تصویر سازی اطلاعات یا داده های مفهومی پیچیده، مانند این صفحه از سایت CNN که  نتایج انتخابات آمریکا را به خوبی به تصویر کشیده است.
  • ویدئو. ویدئوهای وب سایت آپارات، یوتیوب یا هر ویدئوی قابل اشتراک گذاری در صفحۀ  وب سایت

تحقیقات به ما نشان داد که استفاده از این ۱۰ نوع محتوا می تواند افزایش بازدید سایت را به دنبال داشته باشد. البته همانطور که در بالا اشاره کردم، مورد یازدهمی نیز وجود دارد که البته استفاده از آن را به تمام بازاریابان محتوا توصیه نمی کنم.

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که با کلیک کردن بر روی یکی از لینک های نتایج جستجو، با یک فایل PDF یا Powerpoint روبرو شده اید. در حقیقت مورد یازدهمِ این فهرست، استفاده از فایل های PDF و Powerpoint است.

من به چند دلیل استفاده از این فایل ها را به همۀ تولید کنندگان محتوا توصیه نمی کنم:

  • بررسی و تحلیل محتوای این فایل ها برای موتور جستجو دشوار است.
  • این فایل ها در بسیاری از تلفن های همراه به درستی نمایش داده نمی شوند.
  • این فایل ها، کاربرپسند نیستند.
  • در نتایج جستجو به راحتی پست های وبلاگ رتبه نمی گیرند (در صورتی که چنین فایل هایی را در صدر نتایج جستجو مشاهده کردید، بهتر است بدانید حضورشان به عوامل متعددی بستگی دارد).

زمانی که بر روی یک یا چند مورد از ۱۰ نوع محتوایِ بالا سرمایه گذاری کنید، می توانید امیدوار باشید که قالب محتوای تان برای کاربر آشناست و در نتایج جستجو نیز عملکرد خوبی خواهد داشت.

برای وب سایت خود باید از چه نوع محتوایی استفاده کنیم؟

خب، در اینجا یک سوال اساسی به وجود می آید: شما باید از کدام نوع محتوا برای وب سایت خود استفاده کنید؟ این دقیقاً کاری است که ما در نوین انجام می دهیم. زمانی که می خواهیم درباره سئو، بازاریابی دیجیتال یا هر نوع محتوای مرتبط دیگری محتوا تولید کنیم، این سوال را از خودمان را می پرسیم.

باید به شما بگویم پیش از آنکه به این سوال پاسخ دهید، باید بتوانید پاسخی برای سه سوال زیر پیدا کنید:

قصد جستجو کننده چیست؟ او در نتایج جستجو به دنبال چه چیزی است؟

به طور کلی باید گفت، اگر قصد کاربر پیدا کردن یک محل یا انجام یک تراکنش مالی است، هیچ کدام از ۱۰ نوع محتوای بالا نمی تواند به او کمک کند. اما اگر کاربر به دنبال اطلاعات است (که حجم عظیمی از جستجوهای انجام شده در موتورهای جستجو به همین دلیل انجام می شود) این شیوه از تولید محتوا دقیقاً برای او تعریف شده است.

تولید محتوای اصولی به کاربر کمک می کند تا او علاوه بر به دست آوردن اطلاعات دقیق، با برند شما نیز آشنا شود. در این مرحله است که محتوای شما باید یک جستجو کننده معمولی را به یک مخاطب دائمی تبدیل کند.

بیشتر افراد معمولاً به دلایل زیر در گوگل جستجو می کنند:

  • یافتن یک پاسخ کوتاه و سریع
  • مقایسه دقیق دو یا چند محصول/خدمات
  • نقد و بررسی دقیق یک محصول یا خدمات
  • برخی کاربران تنها از روی کنجکاوی جستجو می کنند. برای مثال، من در هفته گذشته عبارت“تمام فیلم های تام هنکس” را در گوگل جستجو کردم. در فهرست فیلم های تام هنکس،  عناوینی وجود داشت که تا به حال اسم شان به گوشم نخورده بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم که در فرصت مناسب این فیلم ها را تماشا کنم. همۀ این اتفاقات تنها به این دلیل بود که از روی کنجکاوی در گوگل جستجو کردم.
  • علایق علمی و حرفه ای

البته باید گفت که دلایل جستجوی کاربران اینترنت به همین چند مورد ختم نمی شود. نکته مهم این است که از خودتان بپرسید بیشتر افرادی که به این دلایل جستجو می کنند، به دنبال چه چیزی هستند. در آن زمان است که شما می توانید محتوایی باب میل کاربران تولید کنید.

محتوا پادشاه است! زمان برای تولید آن ندارید؟

ما با استراتژی محتوای درست و بر اساس کلمات کلیدی شما کار تولید محتوا را انجام می دهیم.

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

تولید محتوا 
021-63404 داخلی 3

چه وب سایت هایی در نتایج جستجو ظاهر می شوند؟

شما باید بدانید که در نتایج جستجوی کاربران چه وب سایت هایی در ابتدا ظاهر می شوند و این سایت ها چه نوع محتوایی دارند. دانستن این موضوع می تواند به شما کمک کند تا در انتخاب نوع محتوای خود دقت بیشتری داشته باشید. حتی شاید بخواهید محتوایی تولیدی کنید که با دیگر مطالب موجود متفاوت باشد.

برای این کار باید بدانید که کاربر در قبال جستجوی خود، چه نوع محتوایی دریافت می کند:

  • آیا محتواهای موجود ساده هستند و تنها چند لینک و یک تبلیغ در متن پست موجود  است؟
  • آیا در محتواهای موجود از تصایر گرافیکی، عکس و اینفوگرافیک استفاده شده است؟
  • آیا محتوای پیشنهادی گوگل، یک خبر است؟ در این شرایط شما نیاز دارید که یک مقاله کوتاه  یا یک محتوای طولانی تولید کنید.
  • آیا گوگل در پاسخ به جستجو کننده، یک ویدئو پیشنهاد می دهد؟ در چنین شرایطی، بهتر  است به ویدئو مارکتینگ فکر کنید.
  • آیا گوگل در پاسخ به جستجوی کاربر، پاسخ کوتاهی را در نتایج جستجو نشان می دهد؟ در  این حالت، یک مقاله کوتاه یا یک محتوای همیشه سبز می تواند موثر باشد.
  • اگر محتوای موجود در صدر نتایج جستجو به صورت پیشنهادی (People Also Ask) است، احتمالاً شما در محتوای خود باید چند موضوع را تحت پوشش قرار دهید.
  • اگر محتوای نمایش داده شده در گوگل، کوئری جستجوی کاربر را به صورت دقیق بررسی کرده است، باید به فکر ایجاد یک راهنمای چند فصلی باشید.

همچنین، اگر در نتایج جستجو شاهد نقشه، جدول پرواز، ماشین حساب یا … بودید، احتمال اینکه بتوانید از طریق بازاریابی محتوا به نتیجه برسید بسیار کم است. پیشنهاد می کنم در این شرایط به دنبال کلمات کلیدی جایگزین باشید.

آیا محتوای من نیاز مخاطب را برطرف می کند؟

شما باید این سوال را درباره خود و مخاطبانتان بپرسید. این سوال به این معناست که:

  • نوع دستگاه و محلی که کاربر در آن قرار دارد، مهم هستند. بنابراین اگر کاربر بر روی تلفن همراه خود جستجو می کند (یا کلاً محتوایتان بیشتر در دستگاه های قابل حمل دیده می شود)، بهتر است سعی کنید محتوایی تولید کنید که اطلاعات را سریع به کاربر منتقل می کند.
  • همچنین، اگر امیدوارید که کاربر پس از خواندن محتوای شما، از طریق رایانه دسکتاپی دوباره به وب سایت تان مراجعه می کند، بهتر است محتوایی طولانی یا یک راهنمای چند فصلی برای مخاطبانتان تهیه کنید.

سعی کنید به شکلی تولید محتوا کنید که کاربران پس از مطالعه، بدانند باید با آن اطلاعات چه کار کنند. همچنین، باید بدانید که آیا مخاطبتان فردی است که:

  • به دنبال محتوا در قالبی جدید است و علاقه زیادی به مطالعۀ مطالب جدید دارد.
  • به دنبال محتوایی به شکل قدیمی است تا او را وادار به فکر کردن و گشت و گذار در وبسایت تان نکند. محتوایی که فقط و فقط نیازش را برطرف می کند و اطلاعات جدیدی به او نمی دهد.

بازاریابی پارتیزانی

شنبه 4 دی 1395 ساعت 11:32

سرقت تلفن همراه یکی از مشکلات اصلی در رومانیا است. در حقیقت، آمار نشان می‌دهد که هر دو دقیقه، یک گوشی موبایل در این کشور دزدیده می‌شود. البته، مردم این کشور می‌توانند گوشی‌های خود را در مقابل سرقت بیمه کنند، اما بسیاری فکر می‌کنند که نیازی به این کار ندارند. برای حل این مساله، یکی از این شرکت‌های بیمه به نام وودافون، کیف‌قاپ‌هایی را استخدام کرد تا اهمیّت بیمه شدن گوشی را جدی‌تر به مردم نشان دهد – البته نه با دزدیدن گوشی آنها، بلکه با انداختن تراکت‌هایی در کیف و جیبشان که روی آنها نوشته بود “دزدیدن گوشی شما ساده است. تلفن خود را در وودافون بیمه کنید.”

هر چند این، یک تاکنیک غیر متعارف تبلیغاتی بود، اما مطمئناً توانست توجه مخاطبان خود را بدست آورد و شرکت وودافون را شناخته‌تر کند. چرا؟ چون مخاطبان از این روش تبلیغاتی وودافون غافلگیر می‌شدند و احتمال اینکه گوشی خود را بیمه کنند افزایش می‌یافت. به علاوه، به احتمال زیاد این داستان را برای دوستان خود نقل می‌کردند. این اساس بازاریابی چریکی است. استراتژی‌هایی که از مدل‌های سنتی بازاریابی پیروی نمی‌کنند و مخاطبان را به روش‌های غیر عادی‌تر تحت تاثیر قرار می‌دهند.

نمونه بازاریابی چریکی

بازاریابی پارتیزانی چیست؟

بازاریابی پارتیزانی یا بازاریابی چریکی که در انگلیسی به نام گوریلا مارکتینگ (Guerrilla Marketing) شناخته می‌شود، یک استراتژی تبلیغاتی نامتعارف است که سعی می‌کند با حداقل هزینه مالی، بیشترین بازخورد را داشته باشد. اما چقدر کم هزینه؟ خب، آنقدری کم هزینه که درادبیاتِ مدیریت بازاریابی، از بازاریابی چریکی به عنوان بازاریابی بدون هزینه (مالی) نیز نام برده  می‌شود. چرا؟ چون از شما دعوت می‌کند که وقت، انرژی و (به خصوص) تخیل خود را صرف تبلیغات کنید و فقط با پول به دنبال جذب مخاطب نباشید.

اساس بازاریابی چریکی، همانگونه که از نام آن پیداست، مشابه تاکتیک جنگ چریکی (یا گوریلا وارفر) است. همان گونه که حتماً می‌دانید، سربازها در جنگ‌های چریکی یا نامنظم، از حرکاتغیرقابلپیشبینی و غافلگیرکننده برای شکست دشمن استفاده می‌کنند. برای مثال، در مسیر حرکت  نیروهای دشمن، کمین می‌نشینند یا در نیمه‌شب، به اردوگاه دشمن شبیخون می‌زنند.

بازاریابی پارتیزانی برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ و با یک کتاب ساده به قلم لِویسون به جهان معرفی شد. اما در حال حاضر بیش از ۳۵ کتاب، یک اتحادیه، یک سایت غنی با خبرنامه، فایل‌های صوتی تصویری بسیار، سازمانی مشاوره‌ای، ستون‌هایی در روزنامه‌های بین المللی، مجلات، اینترنت و همایش‌ها و سمینارهای مختلف در بسیاری از کشورها در مورد این روش بازاریابی و نمونه‌های مختلف آن وجود دارد و البته همچنان منابع آن با سرعت بالایی در حال رشد و گسترش است.

جی کانرد لویسون، پدر بازاریابی چریکی، این استراتژی را اینگونه توصیف می‌کند:

تعریف بازاریابی از نگاه پدر بازاریابی چریکی

روحیه و ماهیّت بازاریابی چریکی همواره یک چیز است: دستیابی به هدفهای متعارف مانند سود و جلب رضایت مخاطب، با استفاده از روش‌های غیر متعارف و با سرمایه‌گذاری بر روی انرژی، به جای پول.

چرا بازاریابی چریکی تا این حد موفق بوده است؟

حال شاید بپرسید که چرا بازاریابی چریکی تا این حد مورد توجه کسب و کارهای کوچک (و البته بزرگ) قرار گرفته است. دلایل بسیاری می‌توان برای محبوبیت این روش بازاریابی پیدا کرد.

همانطور که دیدیم، بازاریابی چریکی به راحتی قابل پیاده‌سازی بوده و هزینه مالی آن بسیار پایین است. با اینحال، می‌تواند یک تاثیر قابل توجه در مخاطب داشته باشد و برند را به شکلی جذاب و خلاقانه به مشتری معرفی نماید. دقیقاً به خاطر همین ویژگی‌ها بوده که این روش بازاریابی، تا به امروز، توانسته موفقیت‌های بسیاری را برای کسب و کارهای کوچک در جای جای دنیا به همراه داشته باشد.

البته شکی نیست که شرایط فعلی اقتصاد جهانی نیز در محبوبیت بازاریابی چریکی نقشی موثر داشته است. هزینه‌های تکنولوژی روز به روز کاسته می‌شود و محبوبیت آن، روز به روز، افزوده. دولت‌ها نیز در حال ارائه تسهیلات بیشتر به کسب و کارهای کوچک هستند تا فرصت رشد آنها را فراهم کنند و از آن طرف، قوانین بیشتری برای کسب و کارهای بزرگ وضع می‌کنند. نکته آخر اینکه آگاهی مردم در حال رشد است و دیگر کمتر از قبل گول نام برندها را می‌خورند. نتیجه تمام این موارد آن بوده که فرصت بی‌سابقه‌ای برای ترقی کسب و کارهای کوچک به وجود آید و شاهد افزایش تصاعدی تعداد آنها باشیم.

اصول بازاریابی چریکی

البته نباید فقط قسمت خوب ماجرا را ببینیم. درست است که کسب و کارهای کوچک در سال‌های اخیر بیشتر شده‌اند، اما بسیاری از همین کسب و کارهای کوچک، به دلیل عدم بازاریابی درست بود، با شکست روبرو شده‌اند. در چنین شرایطی، بازاریابی چریکی همچون یک فرشته نجات برای کسب و کارهای کوچک بوده و به عنوان یک روش قابل فهم و ساده، توانسته یک فرصت رقابتی عالی را در اختیار این تجارت‌ها قرار دهد. راهکار کم هزینۀ آنها، در دنیایی پر هزینه و یک روش بازاریابی ساده، در دنیایی پیچیده و سردرگم.

تاریخچه بازاریابی پارتیزانی

پیشینۀ بازاریابی را می‌توان تا چهار هزار سال قبل از میلاد مسیح تعقیب کرد. یعنی زمانی که اولین مصری‌‌ها از پاپیروس برای نوشتن پیام‌های تبلیغاتی و پوستر‌های دیواری استفاده کردند. در حقیقت، چیزی که ما به عنوان تبلیغات سنتی می‌شناسیم، به تدریج و طی قرن‌ها کامل‌ شده است. با اینحال، زمان شکفتن آن به اوایل قرن نوزده میلادی بر‌میگردد.

در آن سال‌ها، هدف اصلی تبلیغات به تدریج از درگیر کردن مخاطب و سرگرم کردن او، به سمت ارائه اطلاعات در مورد محصول و خدمات یک شرکت حرکت می‌کرد. این موضوع آنقدر جدی شده بود که در دهه شصت، کمپین‌های تبلیغاتی صرفاً بر تبلیغات سنگین رادیویی، چاپی و تلویزیونی تمرکز کرده بودند و آژانس‌های تبلیغاتی سنتی صرفاً قصد داشتند مشتریان را مجاب به خرید کنند. و طبیعتا… مردم از این وضع خسته شده بودند. زمان تغییر فرا رسیده بود.

guerrilla-marketing-book-novin

در ۱۹۸۴، بازاریابی به نام جی کانرد لویسون، عبارت “بازاریابی چریکی” را در کتابی با همین عنوان معرفی کرد. لویسون در این کتاب، روش‌های جالبی برای مقابله با روش‌های سنتی بازاریابی را ارائه داد که بر آنها نام بازاریابی چریکی را گذاشته بود. او هدف اصلی بازاریابی چریکی را، پیاده‌سازی تبلیغات نامتعارف با کمترین بودجه ممکن و کسب اطمینان از دریافت بیشترین بازخورد ممکن تعریف کرد. از نظر لویسون، کمپین‌های تبلیغاتی باید شوکه کننده، منحصر به فرد، زیرکانه و حتی گستاخانه باشند.

این روش، در جهان پر خرج بازاریابی سنتی، راهکاری عالی برای بقا به کسب و کارهای کوچک ارائه می‌داد. در نتیجه، بسیاری از این تجارت‌ها به تدریح به این روش روی آوردند و در نتیجه، تفکر و نگاهی کاملاً جدید نسبت به بازاریابی پیدا کردند.

بازاریابی پارتیزانی به درد چه کسب و کار هایی می خورد؟

همانطور که دیدیم، هدف اصلی بازاریابی پارتیزانی آن کسب و کارهای کوچکی بودند که به دنبال روش‌های ساده و کم خرج برای جذب مخاطب هستند. اما این نوع از بازاریابی لزوماً منحصر به تجارت‌های کوچک نیست و تا به حال، بسیاری از برندهای تجاری بزرگ نیز با موفقیّت از آن استفاده کرده‌اند.

در ادامه به بررسی روش‌های بکارگیری این نوع بازاریابی هم برای کسب و کارهای کوچک، و هم بزرگ خواهیم پرداخت.

کسب و کارهای کوچک چگونه از بازاریابی چریکی استفاده میکنند

بازاریابی پارتیزانی شاید انتخاب درستی برای تجارت کوچک شما باشد. می‌پرسید چرا؟ وقتی که این روش بازاریابی به درستی پیاده شود معمولا با هزینه کم و دسترسی بالا به مخاطبان موردنظر همراه است. این روش همچنین راهی مناسب برای متفاوت جلوه دادن شرکت شما در میان رقباست چرا که شما به عنوان شرکتی خلاق و متفاوت در ذهن مخاطبان خود جای می‌گیرید و این به اعتبار تجاری شما کمک بسزایی می‌کند.  متخصصان بازاریابی در رابطه با بازاریابی پارتیزانی خوب می‌گویند:

یکی از نمونههای معروف بازاریابی چریکی در کسب و کارهای کوچک پروژه ویچ بلایر (The Witch Blair Project) می‌باشد که توسط چند فارغ ‌التحصیل فیلم سازی از دانشگاه فلوریدا با بودجه‌ای کم و یک دوربین انجام شد.

“این سه نفر گم شده اند” – تبلیغات کاملاً جدی فیلم ویچ بلیر

آنها وب‌سایتی را طراحی کردند و در آن این شعار را نوشتند:

در اکتبر سال ۱۹۹۴، سه دانشجوی فیلم سازی که برای ساختن یک فیلم مستند به جنگل‌های حوالی مری‌لند آمریکا رفته بودند ناپدید شدند. یک سال بعد، دوربین آنها پیدا شد.

پیش نمایشی که در شبکه براوو پخش شد توجه همه را به خود جلب کرد. تهیه کننده این برنامه  از سازندگان این فیلم درخواست کرد که وب‌سایت جدیدی برای این فیلم طراحی کنند زیرا که تمرکز بازدید کنندگان سایت براوو از صفحه این فیلم باعث شده بود که برنامه‌های دیگر این شبکه کم تر به چشم بیایند.

کسب و کارهای بزرگ چگونه از بازاریابی چریکی استفاده میکنند

بازاریابی پارتیزانی اصالتا ایده‌ای بود که به کمک کسب و کارهای کوچک آمد اما این کسب و کارهای بزرگ را از استفاده کردن از این ایده باز نداشت. شرکت‌های تجاری مختلف از بازاریابی چریکی به عنوان مکمل کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. برخی از بازاریاب‌ها اعتقاد دارند که وقتی برند‌های معروف از بازاریابی چریکی استفاده می‌کنند، استراتژی آنها در حقیقت چریکی نیست چراکه این شرکت‌ها از بودجه بالایی برخوردارند و همچنان در زمان انجام بازاریابی شرکت آنها معروف است.

استفاده از بازایابی چریکی برای کسب و کارهای بزرگ دارای ریسک زیادیست. در مواردی تبلیغات چریکی آنها می‌تواند شکست بخورد و به یک کابوس برای روابط عمومی این شرکت‌ها تبدیل شود. تجارت‌های کوچک‌تر می‌توانند با خیال راحتتر به بازاریابی پارتیزانی بپردازند چرا که مردم زودتر شکست تبلیغاتی آنها را فراموش می‌کنند.

نقش متاتگ ها را درسئوی سایت خود جدی بگیرید

شنبه 4 دی 1395 ساعت 11:31

احتمالاً شما هم با افرادی در ارتباط بوده اید که عقیده دارند برای کسب رتبه نخست نتایج جستجوی گوگل، تنها کافیست به صفحات وب سایت خود متا تگ اضافه کنید. خب، باید بگویم این طرز فکر کاملاً اشتباه است! در حقیقت متا تگ ها، تنها یک تکه از پازل پیچیدۀ الگوریتم رتبه بندی هستند و موتورهای جستجوی اصلی برای رتبه بندی وب سایت ها، عوامل متعدد بسیاری را در نظر می گیرند.

در حالیکه بحث های بسیاری پیرامون اهمیت متا تگ ها در موتورهای جستجو وجود دارد، باید در همین جا اعلام کنم استفاده از متا تگ ها برای وب سایت شما معجزه نمی کند. مطمئن باشید صِرفِ به کار بردن متا تگ ها، رتبه بالایی در نتایج جستجوی گوگل، بینگ و یاهو برایتان به دست  نمی آورد.

با این حال، متا تگ ها به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کنند تا موضوع وب سایت شما را بهتر درک کنند. بنابراین اگر نتوانید در وب سایت خود به درستی از متا تگ ها استفاده کنید، شاهد تاثیرات مخرب آن بر رتبه بندی وب سایت تان خواهید بود.

در این مقاله برایتان توضیح خواهم داد که متا تگ ها چه هستند، کدام یک از متا تگ ها اهمیت بیشتری دارند و چگونه می توان از اشتباهات رایج در حین به کار بردن متا تگ ها جلوگیری کرد.

متا تگ ها چه هستند؟

اگر به زبان ساده بگوییم، متا تگ ها اسنیپت های متنی هستند که محتوای یک صفحه را توصیف  می کنند. گفتنی است متا تگ ها بر روی صفحه وب سایت ظاهر نمی شوند، اما در کدهای HTML صفحه وجود دارند.

همۀ ما با عملکرد برچسب های وبلاگ آشنایی داریم و متا تگ ها نیز کمابیش به همان شکل عمل می کنند. در حقیقت، متا تگ ها توضیحات مختصری درباره محتوای صفحه به موتورهای جستجو ارائه می کنند.

تنها تفاوت بین برچسب های وبلاگ و متا تگ ها این است که متا تگ ها تنها در کدهای HTML وب سایت وجود دارند و معمولاً در کد Heading صفحه قرار می گیرند. بنابراین، این کدها تنها برای موتورهای جستجو (و افرادی که می دانند در چه قسمتی به دنبالشان باشند) قابل مشاهده است.

کلمه متا (به انگلیسی: Meta)، کوتاه شدۀ عبارت Metadata است. Matadata، داده هایی  هستند که این تگ ها برای موتورهای جستجو فراهم می کنند. اگر ساده تر بگوییم (شاید هم پیچیده تر!) داده های متا، داده هایی از داده های صفحات وب سایت شما هستند.

آیا استفاده از متا تگ به سئوی سایت کمک می کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: بله. کمک می کند. اما نه همۀ آنها و نه در همۀ مواقع! در ادامه  مقاله شما را با انواع متا تگ ها آشنا می کنم.

اگر می خواهید بدانید که متا تگ های فعلی صفحات وب سایت شما چه چیزی است، کافیست در مرورگر خود کلیک راست کنید و گزینه “View Page Source” را انتخاب نمایید.

با انتخاب این گزینه، یک تَبِ جدید در گوگل کروم باز می شود (در مرورگر فایرفاکس، یک پنجره جدید به صورت پاپ آپ باز خواهد شد). شما می توانید در قسمت بالای کدها که با عنوان “Head” مشخص شده است، تگ های متای یک صفحه را مشاهده نمایید.

چگونه متا تگ صفحه را مشاهده کنیم؟

متا تگ ها مانند تصویر زیر نمایش داده خواهند شد:

نمونه کدهای متا تگ

انواع متا تگ ها را بشناسید

خب، در ابتدا باید بدانید که چهار نوع متا تگ اصلی وجود دارد که در این مقاله با آن ها آشنا خواهید شد. برخی از این متا تگ ها مانند گذشته مهم و کاربردی نیستند. برخی دیگر از آن ها نیز می توانند با جمع آوری اطلاعات برای گوگل، ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند.

البته در اینجا باید اعلام کنم که تعداد متا تگ ها بیش تر از ۴ عدد است. دلیل اینکه در این مقاله تنها ۴ متا تگ اصلی را به شما عزیزان معرفی می کنیم این است که استفاده از دیگر انواع تگ های متا چندان رایج نیست و برخی از آنها نیز به بازاریابی اینترنتی مرتبط نیستند.

۴ متا تگ های مهم به ترتیب زیر هستند:

  • کلمات کلیدی متا یا Meta Keywords: کلمات کلیدی هستند که با موضوع صفحه وب سایت شما در ارتباطند.
  • تگ عنوان یا Title Tag: تگ عنوان، همان نوشته ای است که شما در بالای مرورگر خود مشاهده می کنید. از نظر موتورهای جستجو، این نوشته عنوانِ صفحه سایت است.
  • توضیحات متا یا Meta Description: توضیح مختصری از موضوع صفحه است.
  • متا ربات ها یا Meta Robots: به ربات های موتورهای جستجو اطلاع می دهند که در مواجهه با یک صفحه چه کاری انجام دهند.

به دنبال افزایش ورودی گوگل خود هستید؟!

ما دانش و تجربه لازم برای افزایش رتبه گوگل شما را در اختیار داریم و می‌توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

خدمات سئو 
021-63404 داخلی 3

کلمات کلیدی متا یا Meta Keywords

کلمات کلیدی متا، از آن دست متا تگ هایی هستند که استفاده از آنها دیگر مرسوم نیست. شاید در چند سال گذشته، استفاده از کلمات کلیدی متا برای سئوی سایت مفید بود، اما دیگر چنین نیست.

در سال های گذشته، وبمسترها و متخصصان سئو تشنۀ افزایش بازدید وب سایت خود بودند. به همین دلیل سعی می کردند با اضافه کردن کلمات کلیدی نامرتبط به وب سایت خود، بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خود بکشانند. به این استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی نامرتبط، Keyword Stuffing گفته می شود.

پس از گذشت مدتی، مدیران گوگل تصمیم گرفتند که تاثیر کلمات کلیدی متا را به صفر برسانند. امروزه، گوگل دیگر کلمات کلیدی متا را در الگوریتم رتبه بندی خود لحاظ نمی کند زیرا سوء استفاده از آن ها بسیار آسان است.

تگ عنوان یا Title Tag

در طرف دیگر، تگ عنوان قرار دارد که مهم ترین مورد بین متا تگ های موجود است. تگ های عنوان بر روی رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجو، تاثیر مستقیم دارند. می توان گفت تگ عنوان، تنها متا تگی است که کاربر به راحتی می تواند آن را مشاهده کند.

شما می توانید تگ عنوان هر صفحه را در تَب های مرورگر خود مشاهده نمایید:

تگ عنوان یا Title Tag چیست؟

استفاده از تگ عنوان بسیار کاربردی است، مخصوصاً زمانی که می خواهید عنوانی اصلی برای صفحه خود انتخاب نمایید. استفاده از تگ عنوان نه تنها وضعیت سئوی سایت شما را بهبود می بخشد، بلکه به کاربران نیز کمک می کند تا به راحتی وب سایت تان را بین ده ها تَب موجود در مرورگر خود، شناسایی کنند.

توضیحات متا یا Meta Description

توضیحات متا یکی از متا تگ های بسیار مفید است. این تگ به موتورهای جستجو و برخی جستجو کنندگان، موضوع وب سایت شما را به صورت مختصر توضیح می دهد. فرض کنیم شما در گوگل، عبارت انکر تکست را جستجو می کنید. به احتمال زیاد با نتایجی مشابه نتیجه زیر روبرو  شوید:

توضیحات متا یا Meta Description چیست؟

البته بهتر است بدانید توضیحات متا همیشه آنطور که شما می خواهید در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی شوند زیرا گوگل بر اساس کلمه کلیدی جستجو شده، قسمتی از محتوای سایت را  به عنوان اسنیپت به کاربران نشان می دهد.

همچنین، گوگل بارها اعلام کرده است که استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا تاثیری بر روی رتبه بندی یک سایت ندارد. با این حال، نوشتن یک متن جذاب همراه با کلمات کلیدی مرتبط می تواند کاربران را ترغیب کند بر روی لینک وب سایت شما در نتایج جستجو کلیک کنند.

هرچند دلیل این تصمیم گوگل چندان واضح نیست، اما مدیران گوگل بارها اعلام کرده اند که کلمات کلیدی متا دیگر اهمیتی ندارند. با این حال استفاده از توضیحات متا، مطمئناً به افزایش نرخ کلیک وب سایت کمک می کند.

نکته: در صورتی که در قسمت توضیحات متای صفحه خود چیزی ننویسید، گوگل به جای شما این کار را انجام می دهد. بنابراین برای آنکه از بروز هر گونه خطا و کج سلیقگی جلوگیری کنید، بهتر است همیشه توضیحات متا را خودتان بنویسید.

ربات های متا یا Meta Robots

با استفاده از این تگ، شما به موتور جستجو توضیح می دهید که با صفحات وب سایت تان چه کار کند:

  • index/noindex: با استفاده از این کدها در صفحه می توانید به موتور جستجو بفهمانید که آیا باید صفحه مذکور را در نتایج جستجو نشان دهد یا خیر.
  • follow/nofollow: استفاده از این کدها به موتورهای جستجو می گوید که لینک های موجود در صفحه باید دنبال شوند یا خیر.

منتظر چه اتفاقی باشیم؟

در بالا توضیح دادیم که استفاده از متا تگ ها، چگونه می تواند بر بازاریابی موتورهای جستجو موثر باشد. از تمام گفته های بالا می توانیم نتیجه بگیریم:

  • تگ عنوان یا همان Title Tag، به تنهایی می تواند رتبه سایت شما در نتایج جستجو را تغییر دهد.
  • نوشتن توضیحات متای جذاب می تواند نرخ کلیک و میزان بازدید از وب سایت تان را افزایش دهد.
  • توضیحات متای (Meta Description) جذاب می تواند مانند متن تبلیغ گوگل عمل کند.
( تعداد کل: 14 )
<<    1       2       3